Veelgestelde vragen
Hoe kan ik mij inschrijven bij Inside Out Models?
U gaat in het menu naar “Mijn profiel” en klikt op de button “Inschrijven”. Vervolgens geeft u uw e-mailadres en een zelf gekozen wachtwoord op.
U ontvangt na inschrijven een e-mail met daarin een bevestigingslink, waarmee u uw inschrijving definitief maakt.
Nadat u op deze link in de e-mail heeft geklikt kunt u in “Mijn gegevens” het inschrijfformulier invullen en tevens uw foto’s uploaden.
Hoe wijzig ik mijn e-mailadres of wachtwoord?
U gaat in het menu naar “Mijn profiel” en log in met je e-mailadres en wachtwoord, waarmee je bent ingeschreven bij inside out models. Vervolgens kom je op de pagina “Mijn gegevens” alwaar je bij de inloggegevens je e-mailadres en/of wachtwoord kunt wijzigen. Bij het wijzigen van je e-mailadres krijg je eerst nog een e-mail op je nieuwe e-mailadres met daarin een link waarmee je de wijziging kunt bevestigen.
Wat moet ik doen als ik mijn e-mailadres ben vergeten?
Je kunt een e-mail sturen naar Inside Out Models met als onderwerp “e-mailadres vergeten”.
We zoeken het voor je op en sturen het toe.
Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?
U gaat in het menu naar “Mijn profiel”. Onder het kader waarmee je kunt inloggen staat een link "Klik hier indien u uw wachtwoord bent vergeten". Klik daarom en vervolgens wordt u gevraagd uw e-mailadres op te geven. Vanwege privacy-redenen weten wij bij Inside Out Models jouw wachtwoord niet en wordt uw wachtwoord gereset en krijgt u tijdelijk een nieuw wachtwoord. Hiermee kunt u inloggen op "Mijn Profiel" en daar uw wachtwoord wijzigen.
Inschrijfgeld?
Inschrijven is gratis. Zodra je aan het profiel voldoet bemiddelen wij jou graag en voortdurend. Je hebt de mogelijkheid te allen tijde foto’s en gegevens te uploaden en aanpassen.
Wat gebeurt er na het inschrijven?
Zodra je je hebt ingeschreven is het afwachten. Onze oproepjes komen uitsluitend per e-mail. Het heeft geen zin om te bellen/mailen inzake de vraag “of wij leuke opdrachten voor jou hebben”. Wij zijn een tussenpersoon die tussen opdrachtgever en model bemiddelt. Het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Ook voor ons is het telkens afwachten wat er aan opdrachten bij ons binnen komt. Een enkele keer bellen we, maar houdt voornamelijk je e-mail in de gaten. Vergeet dan ook niet tijdig jouw e-mailadres te wijzigen op het online inschrijfformulier. Dit doe je door eerst in te loggen met je oude e-mailadres waarna je het kunt aanpassen.
Wat is jullie werkwijze?
Eenvoudig en eerlijk. We communiceren voornamelijk per e-mail. Soms is het druk en soms ook niet. Het is niet leuk als je belt tijdens een druk moment, omdat we doende zijn met een oproep/bemiddeling, en het gesprek haastig verloopt. Dat maakt e-mailen zo mooi. Op rustige momenten kunnen we je vraag alsnog beantwoorden.
Het inschrijven gebeurt enkel via deze website. Het updaten en fris houden van je profiel mag je zelf doen. Dit kun je doen via je eigen e-mailadres en zelf gekozen wachtwoord.
Opdrachten kunnen we niet beloven, dit is geheel afhankelijk van wat de klant zoekt. De klant is de betalende partij en heeft de eindverantwoordelijkheid. Als jij je interesse toont in een oproep stellen wij jou uiteraard voor maar daarna is het, net zoals voor ons, gewoon afwachten. Ook voor ons is het altijd spannend wie er uiteindelijk uitgekozen wordt.
Wie mag ik meenemen naar een casting, fotoshoot of filmopname?
Het is vaak erg druk en daarom is het heel belangrijk dat je er alleen naar toe gaat.
Kinderen graag met niet meer dan 1 persoon begeleiding.
Hoe gaat het met betalen?
Bij een opdracht krijg je altijd de hoogte van jouw vergoeding per e-mail toegezonden, de agencyfee is dan al verrekend. Indien je bij de Kamer van Koophandel bent ingeschreven en in het bezit bent van een OB-nummer dan kun je een factuur exclusief 9% of 21% BTW toesturen. Zo niet, dan wordt er een afrekening opgemaakt waarvoor € 2,50 administratiekosten berekend wordt (jou doorverwijzen naar een payroll bedrijf is tenslotte vele malen duurder). De factuur of afrekening wordt voldaan zodra de klant onze factuur heeft voldaan. Dit kan soms tot drie maanden duren doordat er meerdere ondernemingen mee gemoeid zijn. Echter, deze situatie is zéker niet altijd van toepassing. Indien Inside Out Models haar factuur eerder krijgt uitbetaald, krijg jij het ook! Wij gaan jouw vergoeding zéker niet onnodig lang vast houden. Als de vergoeding binnen is betalen wij in dezelfde week ook eenieder uit.
Waardoor het soms drie maanden kan duren?
Bijvoorbeeld: onze factuur gaat naar de fotostudio, vanuit de fotostudio telt men onze kosten erbij op en maakt men een totaalfactuur voor het reclamebureau. Bij het reclamebureau werkt men op exact dezelfde manier alvorens de factuur naar hun klant toe gaat. Eer de een na de ander de factuur ontvangen/ingeboekt én gemaakt heeft, kost tijd. Daarnaast heeft de uiteindelijke klant recht op een wettelijke betalingstermijn. Zodra zij uitbetalen gaat de route in omgekeerde volgorde. Wij, als modellenbureau, zijn dus zó afhankelijk van alle overige partijen (hoe snel zij hun factuur opmaken / hoe snel zij uitbetalen) dat het gewoon vaak de nodige tijd kost. Indien dit zich voor doet vragen wij hiervoor enig geduld en begrip.
Krijg ik reiskosten vergoed?
Dit is geheel afhankelijk van de klant. In de oproep zullen wij dit altijd duidelijk vermelden.
Kan ik aan beeldmateriaal komen?
Helaas kunnen wij het toesturen van beeldmateriaal nooit garanderen. Eenvoudigweg omdat niet iedere klant het beeldmateriaal verstrekt. Maar... als wat wij e.e.a. ontvangen, sturen wij direct door.
Hoe kan ik mijn profiel verwijderen oftewel mij uitschrijven?
Je stuurt een e-mail naar Inside Out Models waarbij je als onderwerp “Verwijderen profiel” vermeldt. Wij zorgen er dan voor dat al jouw gegevens verwijderd worden.